ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ PIZZA FAN

Η Ε.Π. επί δύο χρόνια εργάζονταν στο κατάστημα pizza fan των σεπολίων με παραπάνω καθήκοντα από αυτά που έγραφε η σύμβασή της (ταμίας, μπουφετζού κλπ) με μέσο όρο εργασίας 6ήμερο 6ώρο. Η συναδέλφισσα ζητούσε να βελτιωθούν οι συνθήκες της πρωινής βάρδιας στην οποία είχε μετατοπιστεί παρότι η σύμβαση της ήταν Δευτέρα Τετάρτη Παρασκευή 18.00-22.00. Τότε ξεκίνησαν και οι προφορικές απειλές για απόλυση. Στις 16/1 η Ε.Π., λαμβάνει προφορική απόλυση από τον εργοδότη της Φώτη Πρινάρη. Όταν ρωτάει το γιατί, της απαντάει πως δεν έχει δουλειά το μαγαζί. Αυτό δεν στέκει αφού προσέλαβε καινούριο άτομο στην κουζίνα και έχει αναρτήσει ανακοίνωση για εργασία στο κατάστημα των πατησίων που είναι και αυτό δικό του. Το χαρτί της απόλυσης θυροκολλήθηκε στις 21/1, πέντε μέρες μετά από την ανακοίνωση του αφεντικού της για απόλυση. Η απόλυση αυτή είναι εκδικητική αφού στο εκεί κατάστημα είναι περασμένο στις συνειδήσεις των εργαζομένων πως όποιος-α μιλήσει θα «φύγει» . Στις 17/1, η Ε.Π. μαζί με την Ι.Μ. η οποία δούλευε 1 χρόνο στην κουζίνα στο ίδιο κατάστημα, προχώρησαν σε καταγγελία στην επιθεώρηση εργασίας για σωρεία παρατυπιών που συμβαίνουν σε αυτό το κατάστημα.
 Από τον Απρίλιο του 2012 έχει ξεκινήσει έρευνα για τις συνθήκες εργασίας στα καταστήματα της Pizza Fan, με πρωτοβουλία επιτροπής εργαζομένων του σωματείου ΣΒΕΟΔ. Επισκεφτήκαμε δεκάδες καταστήματα της Αθήνας και του Πειραιά, σε πρωινές και βραδινές βάρδιες, και τα συμπεράσματά μας έχουν καταγραφεί στα 3 τεύχη του «Δελτίου εργαζομένων στην Pizza Fan».
 Οι διανομείς χρησιμοποιούν τα δικά τους μηχανάκια και δεν πληρώνονται για τη βενζίνη που χρησιμοποιούν, ούτε για σέρβις, λάστιχα κτλ. Συχνά τους ζητείται να χρησιμοποιούν τα δικά τους κινητά τηλέφωνα, ενώ αναλαμβάνουν και διάφορες άλλες εξωτερικές εργασίες, όπως διανομή διαφημιστικού υλικού. Συγκεκριμένα στο κατάστημα Σεπολίων και μέχρι την κυκλοφορία του εντύπου μας, οι διανομείς επιβαρύνονταν με 4-5€ !! μηνιαίως για τον καθαρισμό των τζαμιών του καταστήματος.
 Στις πρωινές βάρδιες γίνονται παραλαβές εμπορευμάτων 3 με 4 φορές τη βδομάδα, τα οποία μπορεί να ζυγίζουν έως και μισό τόνο. Δεν υπάρχουν αποθηκάριοι, άρα το κουβάλημα γίνεται κατά κύριο λόγο από το προσωπικό της κουζίνας με ειδικότητα ψήστης/ψήστρια και δευτερευόντως από τους διανομείς. Η καθαριότητα όλων των χώρων του καταστήματος (αποθήκες, τουαλέτες, ψυγεία, καταψύξεις), η λάντζα, όπως και ο καθαρισμός με δυνατά χημικά φούρνου γίνεται επίσης από τους ψήστες/ψήστριες. Παλιότερα ο καθαρισμός αυτός γινόταν από ειδικευμένο συνεργείο με ειδική ένδυση μιας και τα χημικά που χρησιμοποιούνται γι’ αυτή τη δουλειά είναι απολύτως τοξικά. Πολλές φορές, έχουν προκληθεί εγκαύματα στα κορμιά των εργαζόμενων. Επίσης, η εισπνοή των αναθυμιάσεων των καθαριστικών φούρνου είναι αποπνικτική. Η εργοδοσία δεν πληρώνει ανθυγιεινό επίδομα για αυτές τις δουλειές.
 Τώρα, στην εποχή της κρίσης, με τον εκβιασμό ότι «δεν έχει δουλειά» ή «θα φέρω 5 άτομα στη θέση σου αν δεν κάνεις το τάδε» η εργοδοσία μπορεί και κάνει μεγάλες αυθαιρεσίες. Συμπυκνώνεται ο χρόνος εργασίας για να μειωθεί το κόστος. Οπότε τα άτομα καλούνται να αποδώσουν την ίδια δουλειά σε λιγότερες ώρες με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν να καλύψουν τα κενά με ανθρώπινους ρυθμούς, κάτι που δημιουργεί άφθονο άγχος στους/στις εργαζόμενους-ες. Οι εργαζόμενοι-ες πολλές φορές ειδικά στην κουζίνα δουλεύουν σπαστά ωράρια. Υπάρχουν περιπτώσεις που άτομα καλούνται να πάνε στην δουλειά 3 ώρες το πρωί και 3 ώρες το βράδυ. Τυχόν διαμαρτυρία στην εργοδοσία ή στους υπεύθυνους απαντιέται με απειλές για απόλυση.
 Παραμένει ιδιαίτερα θολή η σχέση της μητρικής pizza fan μα τα καταστήματα franchise. Η μητρική, αν και έχει πλήρη εποπτεία μέσω των επιθεωρητών της (και όχι μόνο), δίνει σαφείς οδηγίες για την «εύρυθμη» λειτουργία του καταστήματος και συναινεί με το καθεστώς των εργοδοτικών αυθαιρεσιών. Αποτελεί πάγια τακτική της εταιρείας τα κέρδη της να βασίζονται στην υποτίμηση των εργαζομένων τους.
 ΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΕΝΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΜΑΣ
  Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ-ΡΙΩΝ  
 Επιτροπή Εργαζόμενων στην pizza fan
Σωματείο Σερβιτόρων Μαγείρων & λοιπών εργαζομένων του κλάδου του επισιτισμού (Σ.Σ.Μ)
 Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου (Σ.Β.Ε.Ο.Δ.)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οδηγίες για την καταγγελία στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) και ‘Ίδρυμα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ι.Κ.Α.)

ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΕΡΓΟ ΤΟΥ "ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑ" ΣΤΗ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΓΑΖΙ WEE DRUM (ΠΑΝΟΡΜΟΥ) 8/9/2016